A cég székhelye a cég bejegyzett irodája. A bejegyzett iroda a cég levelezési címe, az a hely, ahol a cég üzleti és hivatalos iratainak átvétele, érkeztetése, őrzése, rendelkezésre tartása, valamint ahol a külön jogszabályban meghatározott, a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítése történik. Ide tartozik a hatóságok kényszerintézkedéseinek tűrése is. A cég székhelyét cégtáblával kell megjelölni.
A cég létesítő okirata úgy is rendelkezhet, hogy a cég székhelye egyben a központi ügyintézés (döntéshozatal) helye. Amennyiben a cég székhelye nem azonos a központi ügyintézés helyével, a központi ügyintézés helyét a létesítő okiratában és a cégjegyzékben fel kell tüntetni.
A törvény értelmében tehát a székhely - hasonlóan az angolszász megoldáshoz - főszabályként a cégnek az adminisztratív jellegű tevékenységek helyét biztosító bejegyzett irodája (registered office), ahol nem szükségszerű, hogy a cég aktívan jelen legyen, míg a központi ügyintézés helye az a hely, ahol a cég érdemi irányítását, ügyvezetését, a döntéshozatali tevékenységet folytatják.
Székhellyel valamennyi cégnek kell rendelkeznie (míg az elkülönült központi ügyintézési hely, illetve a telephely, fióktelep létesítése a cég szabad elhatározásától függ), és annak – függetlenül attól, hogy a cég székhelyét székhely-szolgáltatási szerződéssel, bérleti szerződéssel vagy más módon biztosítják – minden esetben meg kell felelnie a székhellyel szemben támasztott (a fentiekben részletezett) törvényi követelményeknek.